Roberto Guariniello

Executive Account & Senior Designer

“Dopo diversi anni di esperienza professionale, è fondamentale non rinunciare mai a studiare e ad appassionarsi… per un creativo l’oggi non è un punto di arrivo, è un’occasione irrevocabile per scoprire… e creare”

Amante del bello e curioso di tutto, Roberto sa che l’entusiasmo per il proprio lavoro è l’energia da autostimolare, indispensabile per il team e per il cliente.

Nato per essere creativo, illustratore per natura, grafico per esperienza, fotografo e copywriter per passione.

Diplomato all’Istituto Europeo di Design nel 1998, inizia a collaborare con importanti agenzie di comunicazione e ad insegnare nei corsi di “Comunicazione grafica e visiva”.

Nel 2001 approda in Carmadesign per contribuire all’area grafica creativa.

 

“After various years of professional experience, it is fundamental never give up to study and become passionate… for a creative the today is not a finish point, it is an irrevocable chance to find out… and create”

Lover of beauty and curious with everything, Roberto knows that enthusiasm for his own work is the energy to auto-stimulates, essential for the team and for the client.
Born to be creative, illustrator by nature, graphic by experience, photographer and copywriter by passion.
Graduated in European Design Institute on 1998, he starts to collaborate with important communication agencies and teaching in the courses about “Graphic and visual communication”.
On 2001, he arrives to Carmadesign to contribute on the graphic and creative area.